Na poziomie niebieskim szczególną uwagę zwracamy na koordynację ruchową. Główny cel stanowi naszych treningów rozwijanie podstawowych zdolności motorycznych, zarówno o charakterze ogólnym i specyficznym dla tenisa. Prawidłowe opanowanie koordynacji przez dzieci jest podstawowym warunkiem późniejszego przyswojenia umiejętności technicznych, które doskonalimy na następnych poziomach (pomarańczowy i zielony).
Główne cele:
Jest to poziom, który stawia nowe, trudniejsze zadania, będące wynikiem powiększonego pola gry. Wciąż nacisk położony jest na rozwój zdolności motorycznych oraz koordynacyjnych. Ponadto ważniejszym i dominującym elementem staje się gra. W przypadku kategorii czerwonej uwaga skoncentrowana jest na umiejętności rozpoczęcia i prowadzenia wymiany. Oczywiście cały czas dominować będą elementy zabaw i gier ruchowych. Natomiast w strukturze treningu będą one przeplatane systematyczniejszą nauką podstawowych umiejętności taktycznych, uderzeń i pracy nóg.
Główne cele:
Gra dzieci na poziomie pomarańczowym nie różni się znacząco od gry na szczeblu czerwonym. Wygląd kortu jest również bardzo zbliżony do pełnej struktury. Dzieci podczas gry na tym poziomie już wykorzystują poszczególne elementy taktyczne (mocny serwis, agresywna gra, skróty, slajsy) w celu wygrania punktu. Właśnie dzięki zastosowaniu odpowiedniego pola gry i sprzętu dzieci mogą cieszyć się pięknem dyscypliny i robić szybkie postępy. Jest to etap, na którym wiele ćwiczeń jest już podobnych do tych stosowanych w treningu wyczynowym.
Główne cele:
Gra na pełnowymiarowym korcie stanowi dla dzieci duże wyzwanie. Ze względu na ograniczone możliwości fizyczne istnieje możliwość, że dzieci na początku nie będą sobie radziły tak dobrze jak na poprzednich poziomach. Dlatego niezbędne jest wykorzystywanie zielonych piłek. Znacznie ułatwiają oswojenie się z dużym kortem i większymi odległościami jakie trzeba pokonywać. Na tym poziomie nadal kontynuujemy pracę nad podstawową techniką uderzeń, bardziej zaawansowanymi uderzeniami oraz wszechstronnym stylem gry.
Główne cele: